НОВОСТИ

  • КИСЕНЬ РЯТУЄ ЖИТТЯ 07.04.2021

  • КЕРІВНИЦТВО ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ» ПЕРЕСВІДЧИЛОСЬ – “СМНВО-ІНЖИНІРИНГ” ПРАЦЮЄ 24.02.2021 р.       АТ «СМНВО-Інжиніринг» відвідала делегація ТОВ «Оператор ГТС України» на чолі з генеральним директором Сергієм Леонідовичем МАКОГОНОМ. Візит відбувся в рамках ознайомлення з роботою провідного машинобудівного підприємства України. Через поширення недобросовісними конкурентами неправдивої інформації про Сумське машинобудівне об’єднання, зокрема, що підприємство повністю занепало і не випускає продукцію, керівництво ТОВ вирішило особисто пересвідчитись, у якому стані нині знаходяться виробничі потужності, ознайомитися ближче з технологічними можливостями та продукцією, познайомитися з керівництвом об’єднання. А також подивитись на якій стадії готовності знаходиться обладнання, що виготовляється для КС «Яготин». Делегація, у складі якої крім керівника і головного інженера Юрія Зябченка, були начальники різних підрозділів ТОВ, поспілкувалась з керівництвом АТ «СМНВО-Інжиніринг». Генеральний директор АТ Володимир Лук’яненко коротко розповів гостям про історію підприємства, наголосивши, що за 125 років роботи конструктори, інженери та робітники виготовили багато обладнання, аналогів якому не робили і не роблять інші вітчизняні підприємства. І нині на підприємстві готові до будь-яких викликів. Гості побували в кількох цехах підприємства, відвідали науково-випробувальний комплекс АТ, де їх особливо зацікавив такий вид тестування обладнання, як балансування у вакуумі. Це важливий елемент для підприємств, які хочуть якісно виконувати взяті на себе зобов’язання щодо постачання обладнання. Крім того, сторони обговорили напрямки, за якими можлива співпраця: це реконструкція газоперекачувальних агрегатів ГТС України, заміна двигунів, змінних проточних частин компресорів, збільшення їх ККД, продуктивності, адже ГПА, що нині використовуються, будувались давно, і вже технічно та морально застаріли. Інший напрямок – виготовлення запірної арматури газорозподільчих станцій, підігрівачів газу та іншого обладнання, пов’язаного з енергетикою. За словами першого заступника генерального директора з інжинірингу – директора інституту Юрія Бухолдіна, cумські машинобудівники можуть виготовляти обладнання будь-якої складності, для роботи у різних середовищах, у різних природно-кліматичних умовах, з технічними характеристиками, що дадуть максимальний ККД для замовника. Науковий, технічний і виробничий потенціал у підприємства для цього є. Нині в Україні, окрім АТ «СМНВО-Інжиніринг», практично немає підприємств, які можуть якісно виготовляти подібне обладнання для ГТС, а інших виробників ГПА, взагалі не залишилось. За цю роботу беруться тільки сумські машинобудівники.

  • ПОСОЛ УЗБЕКИСТАНУ ВІДВІДАВ АТ «СМНВО-ІНЖИНІРИНГ» 11.02.2021 АТ «СМНВО-Інжиніринг» відвідали Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Узбекистан в Україні Алішер Курманов та радник посольства з торгово-економічних питань Бабур РАСУЛОВ.  Сумщина стала першою областю, куди посол здійснив свій візит в Україні, а сумське машинобудівне об’єднання – першим підприємством, яке відвідав пан посол. Сумських машинобудівників з Узбекистаном поєднує давня співпраця. Далекого серпня 1941 року робітникам заводу довелося терміново демонтувати все обладнання та евакуювати його в місто Чирчик (Узбекистан). Назад у Суми обладнання не вивозили, і вже згодом на базі сумського заводу було створене підприємство, що нині має назву АТ «Завод Узбекхіммаш». Цікавий факт, коли пост міністра хімічного та нафтового машинобудування СРСР займав В.М. Лук’яненко, він планував саме у Чирчику збудувати дзеркальну копію двох цехів Сумського НВО – з виробництва насосів і центрифуг. Навіть був розроблений проєкт, втім втілити його не вдалося. У 1992 році Сумське НВО почало активно співпрацювати з компаніями нафтогазової промисловості Узбекистану зокрема, в сфері добування, транспортування газу. До речі, нині 90% узбецького газу транспортується за допомогою обладнання, виготовленого сумськими машинобудівниками. Немає жодного родовища чи великого об’єкта де б не експлуатувалось устаткування Сумського машинобудівного об’єднання. Генеральний директор АТ «СМНВО-Інжиніринг» Володимир Лук’яненко коротко розповів про історію підприємства, про виробничі можливості та обладнання, наголосивши, що і 2019, і 2020 роки для об’єднання пройшли під знаком виконання замовлень для Узбекистану. Підприємство виготовляло газоперекачувальне обладнання, необхідне для реконструкції компресорних станцій Узбекистану та будівництва нових, відразу за чотирма проєктами. Алішер Курманов зазначив, що знав, що свого часу Сумське машинобудівне об’єднання виготовляло багато продукції для його країни, але що і нині ця співпраця продовжується, не відав. І пояснив, що до нього, як посла, часто звертаються представники узбецьких компаній у випадку різних проблем пов’язаних з виконанням замовлень українськими підприємствами, зокрема зривів термінів поставок готової продукції. Стосовно ж сумського машинобудівного об’єднання не було жодних звернень не було. Тож об’єднання вкотре підтвердило репутацію надійного партнера.

  • ЕКСКЛЮЗИВНІ СТАЛІ ВИГОТОВЛЯТИМУТЬ СУМСЬКІ МАШИНОБУДІВНИКИ 01.02.2021 АТ «СМНВО-Інжиніринг» виходить на новий рівень виробництва. 29 січня об’єднання уклало контракт з інжиніринговою компанією «ЕЛМЕТ-РОЛ», заснованою науковцями Інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона. Згідно з контрактом на підприємстві протягом року буде побудовано піч електрошлакового переплаву (ЕШП). Будівельні роботи розпочнуться вже 9 лютого. До речі, така піч на підприємстві свого часу була, але її розукомплектували. Технологія ЕШП полягає у повільному розплавленні металу під дією тепла від електричного току. Її запровадження дозволить виробляти на підприємстві високоякісний метал ексклюзивних марок сталі із заздалегідь заданими хімічними, механічними та експлуатаційними властивостями, що поєднують високу міцність теплостійкість, корозійну та зносостійкість тощо. За словами Генерального директора АТ «СМНВО-Інжиніринг» Володимира Лук’яненка, наявність печі ЕШП дозволить зняти залежність виробничого циклу підприємства від постачання сталі сторонніми виробниками й значно скоротити витрати і собівартість виготовлення продукції, що підвищить конкурентні переваги об’єднання та дозволить підняти рівень продукції сумських машинобудівників до світового рівня, і навіть перевищити аналоги конкурентів. Слід зазначити, що метал, виготовлений методом ЕШП, винятковий за своїми характеристиками. Сьогодні всі світові лідери хімічного та енергетичного машинобудування використовують його у своїх машинах та агрегатах. Для сумських машинобудівників власне виробництво металу ЕШП – це ще й можливість конкурувати з іншими підприємствами у роботах, пов’язаних з розвитком ядерної енергетики України. Одним із напрямків такої роботи, згідно з Указом Президента України №406/2020 «Про невідкладні заходи щодо стабілізації ситуації в енергетичній сфері та подальшого розвитку ядерної енергетики», буде зведення енергоблоків №3 та №4 Хмельницької атомної електростанції. Президент компанії «ЕЛМЕТ-РОЛ» професор, доктор технічних наук Лев Медовар зауважив, що у Сумах побудують піч, розроблену за останніми науковими досягненнями у цій сфері. Подібні проєкти компанією вже реалізовувались у Японії, Китаї, Індії та інших країнах. Спорудження печі здійснюватиметься із залученням зовнішніх джерел інвестицій. Для оптимізації витрат керівництвом АТ «СМНВО-Інжиніринг» ухвалене рішення закупити лише проєкт та технологію ЕШП, а весь комплекс робіт з виготовлення обладнання виконають фахівці підприємства. Це, крім всього, дозволить підвищити зайнятість та заробітки робітників підприємства. Для міста запровадження нового виробництва дасть нові робочі місця, а, отже, і надходження до місцевої казни.

  • ТУРБОБЛОК – НА ВІДЦЕНТРОВКУ 05.01.2021 Напруженим видався кінець року для робітників цеху №2 АТ «СМНВО-Інжиніринг». Нині тут завершують виготовляти турбоблок для КС «Яготин» (виріб №4). За словами начальника цеху Олександра Коваленка, зараз у цеху проводиться контрольне збирання: всі деталі, патрубки, труби підганяються, обв’язуються, центруються. Це вже четвертий такий турбоблок для КС «Яготин», що його виготовляють у цеху цьогоріч. Перед відправкою замовнику турбоблок поґрунтують, пофарбують і підготують до відвантаження.

  • СІМ’Я ЗАВОДЧАН ЗРОСТАЄ 05.12.2020Поновлення і розширення потужностей, збільшення обсягів виробництва неможливе без кваліфікованих працівників. Тож об’єднання продовжує активно вирішувати й кадрове питання.Як повідомив начальник відділу кадрів АТ «СМНВО-Інжиніринг» Андрій Кіяшко, станом на середину грудня на підприємство з початку року працевлаштовано 850 осіб. З них виробничого персоналу – 526 осіб, більша частина яких має кваліфікаційні розряди не нижче 4-го. Тобто кваліфікація та рівень компетенцій виробничників дозволяють якісно, професійно та у необхідні терміни вирішувати поставлені перед підприємством завдання. – Переважна більшість працевлаштованих на підприємство- це люди від 35 до 50 років. Приємно відзначити, що все частіше до відділу кадрів звертається молодь. Так 20 відсотків всіх нових працівників – ті, кому ще не виповнилось 35 років. Повертаються до своїх трудових колективів, на свої колишні робочі місця, і досвідчені «ветерани виробництва», які мають бажання та змогу допомогти своєю працею, передати досвід та знання, бути корисним у загальній справі розвитку рідного підприємства.Якщо говорити у розрізі професій, то на підприємство найбільше прийшло слюсарів механоскладальних робіт – 122 особи, зварювальників – 93, котельників – 63 осіб. Також за цей період було прийнято 84 верстатники (токарі-карусельники, токарі-розточувальники, свердлувальники).Окремо хочу відзначити прийняття на роботу висококваліфікованих операторів станків з програмним керуванням – 17 осіб. Здебільшого, це колишні наші працівники, які досконально знають обладнання та здатні вже з перших днів роботи виконувати найскладніші технологічні операції. Також, ведеться робота щодо укомплектування кваліфікованими робітниками заготівельного виробництва, для потреб якого прийняті 22 ковалі на молотах, – розповідає Андрій Кіяшко.Звичайно, перевага при працевлаштуванні надається робітникам, які вже мають досвід, здебільшого свого часу й отриманий тут, в об’єднанні.Сьогодні серед вакансій, що є на підприємстві — спектр робітничих професій. Виробництво не стоїть на місці. Відкриваються нові дільниці й цехи. Перед підприємством стають нові задачі, які можуть вирішувати висококваліфіковані робітники й фахівці, що мають відповідну освіту й досвід. Але об’єднання надає можливість охочим навчитись професії безпосередньо на підприємстві. Таких за рік прийшло 78 осіб. Головне – бажання. Тим більше, що значна частина з тих, хто повернувся на підприємство – дійсно хороші спеціалісти, які можуть стати наставниками для молоді. 

  • ОБЛАДНАННЯ ЗАМОВНИК ОТРИМАЄ ВЧАСНО 23.12.2020 В АТ «СМНВО-інжиніринг» кожного місяця протягом року здійснювалось відвантаження готової продукції. Для цього, в залежності від замовлення, використовувались різні види транспорту – автомобільний, залізничний, авіатранспорт і навіть поштою відправляли, щоб виконати всі заплановані роботи з відвантаження. – Нині завершується відвантаження залізничним транспортом обладнання для СОУ «Учкир»( Узбекистан), зокрема, технологічного підігрівача, відвантажено чотири з п’яти адсорберів, – розповідає начальник управління логістики АТ «СМНВО-Інжиніринг» Ярослав Ольховик. Майже повністю виконані вантажні роботи за замовленням для ДКС УОПБС «Шуртанське НГВУ». Секція АПО повністю зібрана, залишилось відвантажити три вагони. Загалом за рік тільки для Шуртану було відправлено 48 вагонів з продукцією, виготовленою на нашому підприємстві, 10 вагонів та 9 автомобілів для замовника з Близького сходу за одним замовленням, а за іншим – у 24 автомобілях. Щоб були зрозумілі масштаби роботи – лише два підігрівачі зайняли 20 вагонів та 8 автомобілів. Ще один вантаж -обладнання для Мубарецького ГПЗ- замовлення 10306 – 33 вагони, замовлення 10309 – 22 вагони. Для ВАТ «Гродно Азот» було відвантажено велике замовлення. На черзі відвантаження для Близького Сходу і Яготина. Звичайно, свої зміни в логістику вносить коронавірус. На всіх кордонах посилено контроль. Обробку проходить автотранспорт, вагони поїздів. Тестування мають пройти і водії. А на території Росії такий контроль встановлено навіть між областями. Все це дещо затримує час в дорозі. Але всі розуміють необхідність таких заходів. А наша справа- робити все від нас залежне, щоб споживач залишився задоволеним і якістю продукції, яку замовляв, і термінами її виготовлення та доставки.

  • ОСВОЇЛИ СПІРАЛЬНЕ ОРЕБРЕННЯ ТРУБ 09.10.2020 АТ «СМНВО-Інжиніринг» продовжує освоювати нові види виробництва. Так, у цеху №17 на дільниці №4 прокату й оребрення труб освоїли спіральне оребрення труби діаметром 133 мм. Раніше труб такого діаметру на підприємстві не оребряли. Щоб запустити нове виробництво було залучене як обладнання що існувало, і використовувалось раніше для оребрення труб меншого діаметру, так і нове. Наявне обладнання відновили і доопрацювали, адже установка довгий час простоювала. Процес освоєння нового виробництва тривав близько трьох місяців і здійснювався силами служб Головного інженера об’єднання. Нині ж у цеху видають готову продукцію. Ці труби використовуватимуться для комплектування теплообмінника технологічного підігрівача для СОУ «Учкир» (Узбекистан). – На підприємстві впевнено виконують ті завдання, які ставить перед службами і виробництвом Генеральний директор Володимир Матвійович Лук’яненко. Зокрема, особливий акцент робиться на тому, щоб максимально завантажувати власне виробництво і всі можливі комплектуючі виготовляти у себе на підприємстві. Беручись за замовлення для СОУ «Учкир», планували такі труби замовляти у іншого постачальника, але змогли налагодити власне виробництво, – зазначив начальник цеху №17 Олександр Пєхов, Зараз АТ «СМНВО-Інжиніринг» чи не єдине підприємство в країні, де займаються спіральним оребренням труб такого діаметру. Таким чином нині об’єднання вийшло на новий рівень виробництва і може само поставляти спірально оребрену трубу діаметром 133 мм як окрему деталь. Спектр їх використання доволі широкий. – Освоєння спірального оребрення труб – це значний крок вперед. Втім, традиції нашого підприємства не дають можливості стояти на місці. Для збереження нашого іміджу, напрацьованого за понад сотню років, ми маємо йти вперед і відкривати нові горизонти виробництва, – резюмував Олександр Пєхов.

  • П’ЯТЬ АДСОРБЕРІВ ДЛЯ СОУ “УЧКИР” 05.10.2020 Найзавантаженішим цехом підприємства у четвертому кварталі є четвертий. Тут працюють над замовленнями для Узбекистану, зокрема СОУ «Учкир», а також для КС «Яготин». Немає жодного куточку цеху де б не кипіла робота: обладнання зварюється, вальцюється, збирається. За словами заступника начальника цеху Володимира Овчарова, для СОУ «Учкир» розгорнуте виробництво п’яти адсорберів. Один (№1) вже знаходиться на фарбуванні. Виготовлена тут нижня частина другого (№2) – для зняття напруги металу після зварювання пройшла термічну обробку у печі цеху №22. Виготовлені великі елементи третього і паралельно виготовляються дрібніші складові до всіх п’яти номерів адсорберів. Обичайки і півкорпуси, опори, решітки адсорберів – все це чекає свого застосування у цеху. Також для СОУ «Учкир» виготовляються два підігрівачі технологічних. Це доволі громіздке обладнання. Півкорпуси радіантні теплообмінника технологічного підігрівача очікують подальшої обробки. Тут же чекають свого часу пристосування для збирання півобичайок радіантного корпуса пічки підігрівача.

  • ПРИКЛАД СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ 30.09.2020 Відзнаки «Компанія, дружня до донорства» та «Легенда донорського руху» отримало наше підприємство від Сумського обласного центру служби крові з нагоди професійного свята Дня машинобудівника. За словами директорки центру Наталі Трофименко, ці відзнаки є насправді заслуженими, адже підприємств з такими традиціями донорства, одиниці навіть на рівні країни. А ставлення керівництва та профкому об’єднання до донорів є чудовим прикладом соціальної відповідальності: – У цей доволі прагматичний час в АТ «СМНВО-Інжиніринг» пі дтримують донорський рух, дбають про донорів, заохочують їх. Таких прикладів ставлення до донорів зараз, нажаль, мало. Крім того, на підприємстві створений і працює унікальний банк крові – система, що не має аналогів в Україні, – зазначила Наталя Трофименко. Вже близько 50 років на підприємстві існують традиції донорства. За цей час понад 300 фрунзенців отримали звання «Почесний донор України». – Саме наш працівник отримав першим у країні звання «Заслужений донор України». Тільки за останні два роки 15 заводчанам було присвоєно звання «Заслужений донор». Ще на чотирьох підготовлені всі відповідні документи. На підприємстві кожного року укладається колдоговір у якому прописні преференції донорам – один вихідний день, матеріальна допомога за здачу крові. Крім того, завдяки банку крові працівникам підприємства при зверненні до профспілки виділяються безкоштовно препарати крові. Щорічно у нас проводиться 24 дні донора – два рази на місяць наші донори здають кров. Близько 80 осіб щомісячно, – зазначив координатор донорського руху АТ «СМНВО-Інжиніринг» Сергій Чирва. На нашому підприємстві найбільше почесних і заслужених донорів серед підприємств в України. Якщо в Сумах Заслужених донорів -52, то 32з них – фрунзенці. На жаль, може статися так, що держава скасує всі преференції донорам відповідно до прийнятого у першому читанні Закону України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» і крім підтримки від підприємства інших надбавок і доплат вони не матимуть. Але ж невже ці люди не заслуговують на невеличку вдячність від держави? Звісно, вони здають кров не заради подяк, але Олена Мартиненко, кранівниця цеху №3 здає кров з 2007 року, вже має звання «Почесний донор України»: – Донорський рух у нас на підприємстві настільки потужний, що донорство стає й родинною традицією. Моя донька теж стала донором. Не могла дочекатися повноліття, щоб долучитися до донорського руху, – говорить Олена. Сергій Мірошниченко, токар цеху №17 став донором, коли прийшов працювати на підприємство: – Перший раз прийшов з друзями, подивитися як відбувається процес донації. Спробував і сам. Згодом це ввійшло у звичку. Зараз я Почесний донор. Але насправді звання – це не настільки важливо, як те, що кров може рятувати життя. Це і є головним двигуном донорства. Олександр Островський з 19 цеху говорить що до усвідомленого донорства прийшов коли став працювати в об’єднанні. – Завод дає хороші преференції донорам, а крім того, ми ж допомагаємо людям. Хто хоче допомагати людям, але не знає як це зробити – ставайте донорами, – радить Олександр. Наші працівники збираються на донації, влаштовують масові благодійні акції та з легкістю діляться своєю кров’ю з усіма, хто цього потребує. Таке єднання донорів – особливість нашого міста. І такій безпрецедентній активності можна тільки по-доброму позаздрити, решті підприємств – переймати досвід.